Hoogwaardige mondzorg2023-06-02T16:06:44+02:00

Hoogwaardige mondzorg

Een gezond gebit voor uw algemene gezondheid

De gezondheid van uw mond hangt nauw samen met uw algemene gezondheid. Onbehandelde ontstekingen in uw mond zijn niet alleen pijnlijk, maar ook gevaarlijk. Ze kunnen via uw mond de rest van uw lichaam binnendringen en daar flinke schade aanrichten. Dat wilt u natuurlijk voorkomen. Goed poetsen is daar een voorwaarde voor, maar een bezoek aan de tandarts hoort er zeker ook bij. Dit omdat de bacteriën in uw mond niet alleen verdwijnen door te poetsen. Soms is er meer aan de hand in uw mond dan u denkt. Het is tenslotte een moeilijke plek om zelf te bekijken. Wij zijn hiervoor opgeleid. Wij signaleren problemen vaak al voordat er klachten ontstaan. Daarom is het zo verstandig om elk half jaar een afspraak te maken.

Kwaliteit en scholing

Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan de juiste informatie en geven wij u duidelijke uitleg. Belangrijk zijn: de juiste behandeling op het juiste moment, het gebruik van de beste materialen en het goed registreren van klachten, behandelingen en vooral ook uw wensen.

Wij hanteren hiervoor procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg.

Uiteraard zijn onze tandartsen BIG geregistreerd. Daarmee voldoen zij aan de wettelijke eisen om het beroep van tandarts te mogen uitvoeren. Wij nemen als mondzorgprofessionals regelmatig deel aan bij- en nascholing. 

Klachtenregeling

De medewerkers van Mondzorg Baarn zetten zich in om u te voorzien van uitstekende mondzorg. Ondanks onze inzet kan het zijn dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. In de meeste gevallen zal een gesprek tussen u en uw tandarts genoeg zijn. Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen, met als doel een oplossing te vinden. Een klachtformulier kunt u hier invullen.

Go to Top